W dzisiejszych czasach trudno utrzymać pozytywne myślenie. Ciągłe obostrzenia i brak pewności jutra, strach przed wirusami, izolacja – to wszystko nie sprzyja nam w pozytywnym myśleniu. 

A może wbrew wszystkiemu powinniśmy docenić to co mamy i dzięki temu zmienić nasze nastawienie? 

Pozytywnego myślenia można się nauczyć! 

Nie zmienisz nastawienia z godziny na godzinę, ale gdy będziesz systematycznie je praktykował/praktykowała, z czasem wejdzie ci w krew. 

Trening pozytywnego myślenia polega na uczeniu się zauważania pozytywnych aspektów w każdej sytuacji. Przede wszystkim chodzi o skupianie uwagi na pozytywnych cechach wszystkiego, co nas otacza.

Oczywiście na pozytywne myślenie ma jeszcze wpływ nasza dieta, to co jemy, jak się odżywiamy. Dziwne? Chyba nie bo nasze pozytywne nastawienie zaczyna się w głowie. Ponad 40 lat temu naukowcy udowodnili, że istnieje ścisły związek między zdolnościami naszego umysłu a dostarczaniem organizmowi witamin i składników mineralnych – a przecież dostarczamy je dzięki temu co mamy na talerzu. Prawidłowe nawyki żywieniowe są ważnym sprzymierzeńcem pozytywnego myślenia. 

Na co więc zwrócić uwagę: 

  • Staraj się jeść codziennie ciemne pieczywo razowe i produkty z pełnego ziarna – są one bogate w witaminy z grupy B, które usprawniają pracę naszego układu nerwowego
  • Na drugie śniadanie i na podwieczorek staraj się jeść owoce zamiast czegoś słodkiego typu batonik
  • Do obiadu staraj się dodawać sałatkę z mieszanki świeżych warzyw.
  • Nie zapominaj o zdrowych tłuszczach (ryby, orzechy, siemię lniane)
  • Pij dużo wody – wspomaga przemiany biochemiczne w mózgu.
  • Ruszaj się, ćwicz, a przynajmniej spaceruj. 
  • Wysypiaj się. Nieprzerwany nocny sen również zapewnia odpowiednie dotlenienie. Podczas snu organizm osiąga stan naturalnego odprężenia. 

Kilka inspiracji na dania wspierające pozytywne myślenie

Sałata z łososiem i orzechami (1 PORCJA)

Składniki:

  • Orzechy włoskie – 1 garść  
  • Cebula czerwona – 1/4 sztuki 
  • Łosoś wędzony w plastrach – 3 sztuki
  • Miód pszczeli – 1 łyżka 
  • Musztarda bez dodatku cukru – 1/2 łyżeczki 
  • Ogórek – 1/4 sztuki 
  • Olej rzepakowy, uniwersalny – 1 łyżka 
  • Oliwki czarne, bez pestek – 8 sztuk  
  • Pomarańcza – 1/2 sztuki 
  • Przyprawy – pieprz czarny, suszony tymianek 
  • Sałata typu roszponka lub inna ulubiona 3 garście
  • Sok z cytryny – 1 łyżka

Przygotowanie:

Miód, musztardę, olej i sok z cytryny i tymianek wymieszaj razem. 

Łososia zamarynuj w sosie. Sałatę 2-3 garście ułóż w misce, posyp piórkami z czerwonej cebuli, plasterkami oliwek, słupkami ogórka i cienkimi plasterkami pomarańczy. Na sałacie ułóż plasterki łososia. Całość polej resztą sosu i posyp siekanymi orzechami. 

Jedz z pieczywem pełnoziarnistym.

Makaron z czerwoną fasolą

  • Cukinia – 1/2 sztuki 
  • Fasola czerwona, konserwowa – 1/3 szklanki  
  • Makaron pełne ziarno – pióra – 2/3 szklanki (50 g) 
  • Masło klarowane – 1 łyżka
  • Garść natki pietruszki, 
  • Por – 1/4 sztuki 
  • Ser feta – 1/4 kostki 
  • Oliwa z oliwek – do skropienia dania

Przygotowanie:

Por i cukinię pokroić, a następnie wrzucić na patelnię z roztopionym masłem klarowanym. Wszystko przyprawić i wymieszać. W razie potrzeby dodać wodę i dusić aż do osiągnięcia oczekiwanej miękkości cukinii. Dodać fasolę i fetę. Wszystko wymieszać. 

Podawać z ugotowanym makaronem i posiekaną natką pietruszki, skropione oliwą z oliwek

Smacznego!