Siedzisz w domu i słuchając kolejnych doniesień medialnych, zastanawiasz się czy Twój układ odpornościowy jest wystarczająco sprawny i skuteczny w działaniu? A może przeszukujesz strony internetowe, szukając odpowiedzi na pytanie jak go pobudzić?

To, co z pewnością warto zrobić, to postawić na ruch i aktywność fizyczną. Wystarczy, że masz do dyspozycji 2m2 powierzchni swojego mieszkania i z powodzeniem możesz rozpocząć trening, który pomoże Ci „zahartować” organizm. 

Dlaczego?

Wszelkiego rodzaju ćwiczenia fizyczne nie tylko pomogą w utrzymaniu sprawności ciała, sprawności motorycznej i podtrzymaniu kondycji, ale przede wszystkim pozwolą nam zadbać o odporność organizmu – kluczową w walce z wirusami i bakteriami. Badania dowodzą, iż podczas umiarkowanej aktywności fizycznej w naszych organizmach wzrasta aktywność substancji odpowiadających za sprawne funkcjonowanie układu immunologicznego. 

A zatem regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko częstego występowania przeziębień i infekcji. 

W tych wymagających okolicznościach wysiłek fizyczny poprawi nam również samopoczucie, a to  wpływa z kolei na naszą odporność psychiczną, jakże obecnie istotną.

Wszelkie wymówki dotyczące braku czasu na wyjście na siłownię, można juz odłożyć na… potem.

Jak zacząć?

Nakreśl plan działania. 

  • wybierz 40 min dziennie o stałej porze dnia,
  • wydziel 2m2 swojego mieszkania,

Jest bardzo wiele zestawów ćwiczeń, które możemy skutecznie wykonać w zaciszu swojego domu.

Skoncentruj się na ćwiczeniach wzmacniających całe ciało. Na początek niech to będą ćwiczenia statyczne, które są najbezpieczniejszą formą utrzymania sprawności.

Jeśli nie masz doświadczenia lub potrzebujesz motywacji – skorzystaj z gotowych rozwiązań on-line – ćwicz w grupie podczas zajęć zorganizowanych za pomocą systemów wideokonferencyjnych – dostępnych także w Moje Nawyki | Mój Sukces!

Nieważne jest to, co się dzieje. Ważne jest to, co z tym zrobisz!

Do dzieła!