Dziś – 24 października – to „Światowy Dzień Walki z Otyłością”.

Otyłość to choroba, która nie leczona może prowadzić nawet do śmierci. Brzmi strasznie, ale to prawda. Statystyki są zatrważające!

Z danych wynika, że otyłość występuje już u 25,2 proc. Polaków, a według prognoz, w 2025 r., otyłych będzie w naszym kraju 30 proc. mężczyzn i 26 proc. kobiet. Jeszcze więcej Polaków ma nadwagę: aż 68 proc. mężczyzn i 53 proc. kobiet.

Nadwaga to początek drogi do otyłości której przyczyną jest zła dieta, czyli:

  • Jedzenie przetworzonej żywności, 
  • Jedzenie zbyt dużej ilości cukru, 
  • Picie słodkich napojów, 
  • Jedzenie słonych przekąsek, 
  • Brak w diecie warzyw i owoców, 
  • Brak ruchu i siedzący tryb życia,
  • Tempo życia.

Taki dzień jak dzisiaj powinien nam przypomnieć, że w tym wszystkim nasze zdrowie jest najważniejsze! Jak sobie zatem pomóc? Co można robić, aby zapobiegać nadwadze i otyłości?

  • Zamień słodkie napoje na wodę,
  • Jedz regularnie,
  • Planuj posiłki,
  • Zadbaj o to aby w Twojej diecie znalazły się warzywa i owoce (z przewagą warzyw),
  • Ogranicz lub wyeliminuj słodkie przekąski,
  • Jedz chude mięso i ogranicz jego spożywanie,
  • Staraj się gotować w domu, ale nie z zamrożonych gotowych dań,
  • Zacznij się ruszać – to nie musi być od razu cross fit czy inny trening obwodowy, 
  • Spacer, rower, basen – znajdź aktywność, która sprawia Ci przyjemność. 

Z badań wynika, że 1 minuta jazdy na rowerze przedłuża nasze życie o 60 sekund. 

Zamiast z windy, skorzystaj ze schodów. Na zakupy do pobliskiego sklepu idź na piechotę, zamiast jechać samochodem. Powinniśmy robić 10.000 kroków dziennie. 

Dla osób prowadzących siedzący tryb życia może to być na początku zbyt dużo. Zacznij zatem od 5.000 kroków dziennie. Rozmawiając przez telefon zamiast siedzieć, spaceruj po pokoju. To są malutkie zmiany, które mogą mieć istotny wpływ na poprawę Twojego zdrowia. 

Zaplanuj w swoim planie dnia 15 min. spacer lub inną aktywność fizyczną.

Zmiana tych nawyków nie jest prosta, nie rób wszystkiego na raz, zmiany wprowadzaj pomału i doceniaj małe sukcesy. Pamiętaj, że Twój cel to zdrowy styl życia. 

Nie walczysz z wagą ani dietą. Małymi krokami zmieniasz swoje nawyki, aby czuć się dobrze i mieć energię.

W trakcie naszych warsztatów „Weekend z Sukcesem” wspieramy i pokazujemy jak skutecznie, małymi krokami zmieniać nawyki żywieniowe i zaprzyjaźniać się z aktywnością fizyczną.

Zapisy do kolejnej edycji ruszyły! Zapraszamy!

 https://www.mojenawykimojsukces.pl/weekend-z-sukcesem/