W ramach kontynuacji akcji Śniadanie do szkoły, proponuję Wam dzisiaj przepis na Wrapy.

Co będzie potrzebne?

  • 1 Wrap pełnoziarnisty
  • ½ awokado
  • 1 Pomidor
  • 1 Papryka
  • 1 Ogórek
  • Rukola lub inna sałata
  • Sól i pieprz do smaku

Awokado i pomidor zblenduj na gładką masę razem z odrobiną soli i pieprzu. Warzywa pokrój w słupki.

Mus z pomidorów i awokado rozsmaruj na wrapie, połóż na nim warzywa pokrojone w słupki, posyp sałatą i zwiń w rulon.

Przekrój na pół. Wrapy gotowe!

Awokado to owoc, który warto wprowadzić do diety dzieci, bo jest bardzo bogatym źródłem witamin (C, B6, A, E, K) i minerałów (wapń, żelazo, magnez, fosfor i potas).

Zawarty w nim potas dotlenia mózg, poprawia koncentrację oraz procesy myślowe. Awokado jest jednym z najbardziej kalorycznych owoców, ale w miąższu tego owocu znajduje się także sporo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które dają uczucie sytości, a tym samym przyczyniają się do zwiększenia tempa metabolizmu.

Awokado samo w sobie nie jest smaczne dla dzieciaków, ale podane w takiej formie, przemyca do jadłospisu naszych pociech wiele cennych składników odżywczych. 

Wrapy to bardzo popularny posiłek w różnych sieciówkach które kojarzą się dzieciom z atrakcyjnym jedzeniem. Podany w taki sposób, będzie dla nich równie atrakcyjny i smaczny ale jednocześnie będzie zdrowy i odżywczy.