Upały w tym roku wyjątkowo często dają nam się we znaki i zapewne będą jeszcze wracać. W takich dniach pijemy więcej wody, bo tego domaga się nasz organizm, ale gdy temperatura spada, często zapominamy o wodzie. Pijemy dopiero wtedy, kiedy poczujemy pragnienie i nie wiemy o tym, że jest to oznaka zbyt małej ilości wody w organizmie. 

Picie wody to niezwykle ważny nawyk.  Ospałość, bóle głowy, spadek koncentracji, nudności, zmęczenie, uczucie gorąca, zaburzenie rytmu serca, suchość śluzówek – to wszystko mogą być przyczyny odwodnienia, które przy wysokich temperaturach mogą być przyczyną udaru.

Najlepiej pijcie wodę często, małymi łykami, nie mniej niż 1,5 litra dziennie. Zdecydowanie odpuśćcie gazowane, słodkie napoje. Zawarty w nich cukier to dodatkowe zbędne kalorie, a ponadto zbyt duża ilość cukru, wbrew pozorom odcina nam energię. Woda pomaga rozpuścić cukier, a gdy jej nie dostarczamy, nasz organizm ma problem z wyrzucaniem toksyn i zbędnych elementów. Gdy pojawiają się bóle głowy oraz spadek formy sięgamy po kawę i coś słodkiego, aby się pobudzić. Podkręcamy na chwilę sztucznie organizm kofeiną i dodatkową porcją cukru, by za moment doprowadzić do jeszcze większego spadku energii.

Bez wody nasz organizm się nie oczyści!

Noście ze sobą butelkę lub bidon z wodą. Świetnie sprawdzają się niewielkie termosy o pojemności 0,5 l lub 0,7 l, bo są lekkie a po wlaniu do nich zimnej wody, utrzymują jej temperaturę, która zapewnia orzeźwienie przez kilka godzin. 

Miejcie ponadto na uwadze, że woda jest nam potrzebna między innymi do:

– regulacji temperatury ciała;

– trawienia;

– wchłaniania składników odżywczych;

– wydalania toksyn i produktów przemiany materii.

Dlatego pamiętajcie o piciu wody nie tylko w czasie upałów, ale również w każdy inny dzień, nawet zimą. Wypracujcie sobie nawyk częstego picia, a Wasze samopoczucie ulegnie zdecydowanej poprawie.

Nie lubisz smaku wody? Dodaj do niej cytrynę, truskawki, listek mięty czy owoce czerwonej porzeczki, kiwi lub inny owoc, który lubisz – smak zdecydowanie zachęci Cię do jej częstego picia. 

Kategorie: Nawyki