Zadbajmy o nawyki żywieniowe w prezencie dla siebie na Dzień Kobiet. Dbanie o siebie to najlepszy prezent jaki możemy sobie podarować w tym dniu. Dobrze zbilansowana dieta i dobre nawyki żywieniowe oraz ruch, są gwarancją zdrowia, dobrej formy i energii.

Nawyk to czynność, którą wykonujemy automatycznie, nie zastanawiając się nad tym jak to robimy. Utrwalamy nawyk poprzez cykliczne zachowanie. Pierwszym krokiem do zmiany nawyku jest uświadomienie sobie, że potrzebuje zmiany i odpowiedzenie sobie na pytanie, po co mi ta zmiana.

Jak zatem zmienić trwale nawyki żywieniowe?

Najlepiej małymi krokami, planując swój dzienny jadłospis.

Na początek złote zasady:

  • Jedz regularnie w ustalonych porach dnia
  • Do 3 posiłków dodawaj porcję warzyw
  • Do jednego posiłku dodaj porcję owoców
  • Pij ok 1,5 l wody dziennie, często, małymi łykami
  • Staraj się ograniczyć tłuszcze zwierzęce, zamieniając je na tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, awokado, olej lniany)
  • Jedz ryby lub/i owoce morza
  • Nie podjadaj między posiłkami
  • Wprowadź do swojego jadłospisu orzechy, kaszę, ciemne pieczywo, warzywa strączkowe (ciecierzyca, fasola, soczewica, bób)
  • Unikaj produktów przetworzonych
  • Wprowadź regularną aktywność fizyczną

Możesz zacząć zmiany od wdrożenia kilku z nich albo jednej, i gdy stanie się ona nawykiem, możesz wprowadzić kolejną zmianę. Pamiętaj, że czasem mniej znaczy więcej.

Każdy moment jest dobry aby wprowadzać zmiany. Dzień Kobiet to może być Twój dobry start.