Blue Monday, znany jako najbardziej depresyjny dzień w roku, to w wolnym tłumaczeniu – smutny poniedziałek – i tym razem wypada 18 stycznia. 

Psychologowie twierdzą, że ten dzień jest konsekwencją niskiego nasłonecznienia, mniej więcej w okolicach tego dnia rezygnujemy z postanowień noworocznych, co wpływa na spadek motywacji. To także termin spłaty pożyczek, zaciągniętych z okazji świąt Bożego Narodzenia. W tym roku możemy jeszcze dołożyć pandemię przedłużającą się w nieskończoność.

Co zrobić, aby się temu zjawisku nie poddać?

  • Postanów być szczęśliwym – zamiast tkwić w negatywnych emocjach, otwórz się na to, co radosne, zastanów się za co możesz być dziś wdzięczny sobie i innym.
  • Ruszaj się – spaceruj, biegaj, ćwicz – wysiłek fizyczny poprawia nastrój, ruch sprzyja produkcji endorfin.
  • Zjedz coś co poprawi Ci nastrój – jedzenie dodaje nam energii.

Poniżej kilka propozycji produktów, które poprawiają nastrój:

  • orzechy – dzięki sporej dawce selenu, fantastycznie poprawiają samopoczucie, dodają energii i sprawiają, że optymistyczniej spoglądamy na świat.
  • banan – słodki i pełen substancji odżywczych, działa kojąco na układ nerwowy, łagodzi stres oraz poprawia nastrój.
  • czekolada min. 70% kakao – stymuluje produkcję endorfin, ciemne kostki czekolady w naturalny sposób stymulują nasz mózg do większego wysiłku. Czekolada dodaje energii, witalności i poczucia szczęścia.
  • ananas – tropikalny, słodki owoc obfituje w substancje, które stymulują produkcję serotoniny i wywołują szeroki uśmiech zadowolenia na naszych twarzach.
  • ryby i owoce morza – bogate w kwasy omega – 3, które zapobiegają depresji oraz pomagają zwalczyć wszelkiego rodzaju zaburzenia snu.

Jak spędzimy ten dzień, zależy tylko od nas. Proponuje spacer oraz pyszne posiłki z wymienionymi produktami. Miłego dnia mimo wszystko!