Osoby stosujące w swojej diecie produkty pochodzenia roślinnego mają lepsze wyniki cholesterolu, rzadziej chorują na insulinooporność lub cukrzycę, dbając równocześnie o środowisko. Dlatego w ramach wegańskich piątków przedstawiam: Przepyszne Żółte Curry Mocy.

Produkty na ok. 5 porcji

  • Cebula
  • Ząbek czosnku
  • Średnia cukinia
  • Średni bakłażan
  • Czerwona papryka
  • Żółta papryka
  • 4 pomidory
  • Mleczko kokosowe 400 g
  • Żółta pasta curry
  • Sól, pieprz
  • Imbir w proszku
  • Przyprawa curry
  • Wędzona papryka ostra 
  • 1 łyżka oleju kokosowego lub oleju z pestek winogron

Do podania kasza lub ryż.

Cebulę i czosnek posiekaj i zeszklij na oleju. Dopraw przyprawami: imbir, przyprawa curry w proszku, wędzona papryka, sól – podduś, aby wyciągnąć aromat. Papryki pokrój w paski, bakłażana i cukinie w kostkę – dodaj do garnka z cebulą i przyprawami – dopraw solą. Duś ok. 10 min. 

Pomidory sparz i obierz ze skóry, pokrój w kostkę i dodaj do warzyw. Duś ok. 15 min. Mleczko kokosowe wymieszaj z łyżką pasty curry – pasta jest dość ostra i ilość zależy od tego jak bardzo chcesz doprawić danie.

Mleczko kokosowe wlej do warzyw i gotuj mieszając ok 5 min. Dopraw wg uznania. 

Podawaj z kaszą lub ryżem.

Możesz posypać natką pietruszki lub kolendry.

1 porcja ma ok. 550 kcal